El Consell Escolar estarà constituït per:
- El director o la directora.
- Tres representants del titular del centre.
- Quatre representants del professorat.
- Quatre representants de mares, pares o persones tutores de l’alumnat, que es triaran per i d’entre l’alumnat. Una de les persones representants dels pares serà designat per l’APIMA més representativa del centre.
- Dos representants de l’alumnat elegits per i d’entre ell, a partir del primer curs d’educació secundària obligatòria.
- Una persona representant del personal d’administració i serveis.
- A les deliberacions del Consell escolar hi podran assistir, amb veu però sense vot, sempre que siguin convocats, altres membres de la comunitat escolar (alumnes, pares o professors).
Eleccions i renovació
- Les eleccions dels membres del Consell Escolar es faran durant el primer trimestre del curs acadèmic.
- Es renovarà per meitats, cada dos anys, de forma alternativa d’acord amb la normativa vigent.
- Els membres de la comunitat escolar només podran ser elegits pel sector corresponent i només podran ser candidats per a la representació d’un sector, encara que pertanyin a més d’un.
Correspon al Consell Escolar
- Intervenir en la designació i cessament del director del centre d’acord amb l’article 59 de la LODE.
- Intervenir en la selecció i comiat del professorat, d’acord amb el punt 7 de la disposició final primera de la LOPEG.
- Participar en el procés d’admissió d’alumnes garantint la subjecció a les normes sobre aquest.
- Resoldre els assumptes de caràcter greu plantejats en matèria de disciplina dels alumnes.
- Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetlar perquè s’atenguin a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades pel director
corresponguin a conductes de l’alumnat que perjudiquen greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instància de pares o tutors, podrà revisar la decisió adoptada i proposar, en el seu cas, les mesures oportunes. - Aprovar, a proposta del titular, el pressupost en allò que fa referència tant als fons provinents de l’administració com a les quantitats autoritzades, així com la rendició anual de comptes.
- Aprovar i avaluar la programació general del centre que amb caràcter anual elaborarà l’equip directiu.
- Proposar, en el seu cas, a l’administració l’autorització per establir percepcions als pares dels alumnes per a la realització d’activitats escolars complementàries.
- Establir criteris sobre la participació en activitats culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions assistencials a les quals el centre pugui aportar la seva col·laboració.
- Establir relacions de col·laboració amb altres centres, amb fins culturals i educatius.
- Aprovar, a proposta del titular, el reglament de règim intern.
- Supervisar la marxa general del centre en els aspectes administratius i docents.
- Participar en l’aplicació de la línia pedagògica global del centre i elaborar les directrius per a la programació i desenvolupament de les activitats escolars complementàries, extraescolars, sortides i serveis escolars.
- Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència al centre, la igualtat entre homes i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
- Aprovar, si cal, a proposta del titular, les aportacions dels pares dels alumnes per a la realització d’activitats extraescolars i els serveis escolars quan així ho hagin determinat les administracions educatives.
Règim de funcionament
a) Les reunions del Consell Escolar se celebraran en el dia i hora que possibilitin l’assistència de tots els seus membres.
Per a les reunions ordinàries, el Director enviarà als membres del Consell Escolar, amb una antelació mínima d’una setmana, la convocatòria i la documentació que ha de ser objecte de dissensió i, si cal, d’aprovació. Podran realitzar-se convocatòries extraordinàries amb una antelació de 48 hores, quan la naturalesa dels assumptes a tractar ho aconselli.
b) El Consell Escolar es reunirà, al manco, una vegada al trimestre sempre que ho convoqui el Director o ho sol·liciti, al menys, un terç dels seus membres. En tot cas, serà preceptiva, a més, una reunió a principi de curs i una altra a final de curs. L’assistència a les sessions del Consell Escolar serà obligatòria per a tots els seus
membres.
c) El Consell Escolar adoptarà els acords per majoria simple excepte en els casos següents:
- Elecció del Director i aprovació dels pressupostos i de la seva execució, que es realitzarà per majoria absoluta.
- Aprovació del projecte educatiu i del reglament de règim intern, així com les seves modificacions, que es realitzarà per majoria de dos terços.
Comissions del Consell Escolar
El Consell Escolar constituirà les següents comissions:
- Comissió de convivència.
- Comissió d’admissió d’alumnes, formada pel director del centre, un pare i un representant de secretaria.