Avui, per descobrir una mica més com funcionen les tècniques d’aprenentatge cooperatiu, organitzarem un taller per crear personatges de Miró, farem un dibuix de la primavera, estudiarem matemàtiques i farem un coet amb figures geomètriques!
Començam per la classe dels dofins d’Educació Infantil, on han creat personatges per equips cooperatius tal i com feia Joan Miró. Aprofitant l’aula de psicomotricitat, han treballat en equips per anar construint amb molta originalitat i diferents materials uns personatges que, vist els resultats, podrien formar part perfectament de l’univers del pintor!
Per la seva banda, a la classe dels moixos de 5è E d’Infantil, han fet un dibuix de la primavera en treball cooperatiu emprant la tècnica de ‘fem-ho junts’. Això vol dir que han compartit una feina, però cada un tenia un retolador d’un color diferent per aportar la seva part al dibuix de la classe. Esperam que vos agradi!
I a la classe dels rellotges (6è E d’Educació Infantil) han après a restar en treball cooperatiu. Com ho han fet? Doncs la feina consistia que cada membre de l’equip s’havia d’inventar una resta, apuntar-la a un full i els altres membres havien de resoldre-la amb ajuda dels piuets. Han aprofitat aquest joc de motricitat fina per comptar elements i, segons els números de l’operació, restar els que pertocava. D’aquesta manera tots els nins i nines de la classe s’han implicat d’una manera activa i manipulativa en l’aprenentatge de la resta.
I, per acabar, els alumnes, de la classe dels planetes (5è A d’Educació Infantil), han fet un coet amb totes les figures geomètriques que han treballat aquest curs dins classe. I els ha quedat molt bé!